EN

Algemene voorwaarden

ARTIKEL 1 – VOORWERP EN TOEPASSINGSGEBIED

1.1. Dit document bevat de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op elke relatie tussen settled BV, met zetel gevestigd te 2800 Mechelen, Schaliënhoefdreef 20T, met ondernemingsnummer 1019948466, bereikbaar via e-mail op hello@settledlocations.be (hierna: “settled”) en een Klant met betrekking tot het gebruik van de door settled aangeboden Producten en Diensten. Deze voorwaarden zijn dus zowel van toepassing op alle aanbiedingen die settled doet met betrekking tot een Product of Dienst als op de Overeenkomsten die settled sluit met een specifieke Klant.

1.2. De voorwaarden in dit document vormen samen met de Specifieke Voorwaarden de volledige Overeenkomst met een Klant met betrekking tot een specifiek Product of Dienst.

1.3. De toepassing van gebeurlijke inkoopvoorwaarden, algemene voorwaarden en/of andere voorwaarden van de Klant wordt hierbij uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij de toepassing van een specifieke voorwaarde in de Specifieke Voorwaarden uitdrukkelijk door settled wordt aanvaard.

ARTIKEL 2. DEFINITIES

In dit document hebben de hierna genoemde termen de betekenis zoals uiteengezet in dit artikel.

Abonnementsplan: de specifieke pakketten die door settled worden aangeboden en die bepalen in hoeverre een Klant gebruik kan maken van een Product.

Overeenkomst: het geheel van wederzijdse verbintenissen tussen settled en een Klant bestaande uit (a) deze algemene voorwaarden en (b) de Specifieke Voorwaarden.

Toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming: (a) Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (‘Algemene Verordening Gegevensbescherming’ of ‘AVG’), (b) de Belgische wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens, (c) elke andere toepasselijke wet- en regelgeving inzake gegevensbescherming en privacy die van toepassing is op de verwerking van persoonsgegevens in het kader van de Overeenkomst en (d) eventuele wijzigingen of vervangingen van voornoemde regelgeving.

Artikel: een bepaling van deze algemene voorwaarden

Beschikbaarheid: de verhouding, uitgedrukt in een percentage, van de tijdsduur gedurende een periode, met uitzondering van de tijd gereserveerd voor onderhoud en updates, gedurende welke een Product toegankelijk zal zijn in overeenstemming met de Specificaties, afgezet tegen de totale tijdsduur gedurende diezelfde periode.

Contractduur: de duur van een Overeenkomst en de Specifieke Voorwaarden

Algemene voorwaarden: de algemene contractuele voorwaarden met betrekking tot het gebruik van een cloud platform aangeboden door settled zoals uiteengezet in dit document, met inbegrip van de wijzigingen hiervan die van tijd van tijd van kracht kunnen worden.

Diensten: de door settled aangeboden diensten, waaronder Ondersteuning, met betrekking tot (het gebruik) van een Product, waarbij Partijen uitdrukkelijk erkennen dat deze Diensten geen bepalende bijstand betreffen, voor rekening van derden en met het oog op het tot stand komen van een overeenkomst van verkoop, aankoop, ruil, verhuring of overdracht van onroerende goederen, onroerende rechten.

Fout: het, behoudens overmacht, geheel of gedeeltelijk niet voldoen van een Product aan de Specificaties, voor zover aantoonbaar en gedocumenteerd.

Gebruiker: eenieder die inlogt op een Product, eenieder die feitelijk gebruik maakt van een Product of daarin gegevens verwerkt, al dan niet in het kader van een tussen Gebruiker en settled gesloten overeenkomst.

Intellectuele eigendomsrechten: alle intellectuele rechten, met inbegrip van maar niet beperkt tot octrooien, tekeningen, modellen, auteursrechten, rechten op software en databanken, merken, knowhow, domeinnamen en handelsnamen. Partijen komen hierbij overeen dat voor de uitvoering en/of interpretatie van hun Overeenkomst of enig recht, verbintenis of verplichting uit hoofde daarvan, creaties, tekens, methoden of objecten die voldoen aan de materiële vereisten om te worden aangemerkt als een intellectueel eigendomsrecht, maar niet voldoen aan enige administratieve vereisten van (verlenging van) aanvraag, registratie, deponering en dergelijke, tevens zullen worden beschouwd als Intellectuele Eigendomsrechten.

Inwerkingtreding: de datum waarop een Overeenkomst in werking treedt zoals gedefinieerd in Artikel 3.3.

Verzoeker: een rechtspersoon die via het Platform op zoek is naar een Locatie voor het creëren van digitale content in het kader van haar beroepsactiviteiten.

Aanbieder: een natuurlijke of rechtspersoon die verklaart eigenaar te zijn van een onroerend goed en/of onroerend landgoed en dit/deze als Locatie aanbiedt op het Platform.

Klant: een natuurlijk persoon of een rechtspersoon die een Overeenkomst met settled is aangegaan voor het gebruik van het Platform en waaronder wordt begrepen: Verzoeker en Aanbieder.

Klantdomein: een afzonderlijk gebied op het platform door middel waarvan het Product door settled wordt aangeboden waar de gegevens worden opgeslagen die door een Klant worden ingevoerd en welk gebied niet toegankelijk is voor andere Klanten.

Ondersteuning: het verstrekken van informatie en advies over het gebruik van een Product zoals aangeboden door settled op grond van verschillende modules of pakketten waarvoor de Klant kan opteren.

Overmacht: een gebeurtenis die redelijkerwijs niet is voorzien door de getroffen partij, buiten haar redelijke controle valt en de uitvoering van een verplichting of verbintenis onder de Overeenkomst onmogelijk of onredelijk moeilijk maakt, inclusief maar niet beperkt tot: cyberaanvallen zoals onder meer hacking, ransomware, malware, Trojans, spyware, DoS-aanval of DDoS-aanval, SQL-injectie, stroomstoringen datacenters of cloudproviders, uitval van internetinfrastructuur, overheidsblokkade van het platform, aardbevingen, overstromingen, branden, epidemieën, pandemieën, rellen, stakingen, terroristische acties, afwezigheid of vertraging in transport of communicatie. Het is duidelijk dat deze contractuele definitie van overmacht ook situaties van ontbering of onvoorziene omstandigheden inhoudt.

Partijen/Partij: settled en de Klant gezamenlijk (in meervoud) of afzonderlijk (in enkelvoud).

Persoonsgegevens: de gegevens zoals gedefinieerd in artikel 4, lid 1 van de AVG.

Platform: de digitale omgeving die settled gebruikt om het betreffende Product te hosten en aan te bieden en die onder meer toegankelijk is via de Website. Via het Product en Platform kan een Verzoeker op zoek gaan naar een Locatie die wordt aangeboden door de Aanbieder onder de voorwaarden bepaald in een uitsluitend tussen de Aanbieder en Verzoeker afzonderlijk te sluiten overeenkomst van gebruik of terbeschikkingstelling en welke overeenkomst in geen enkel geval kwalificeert als een overeenkomst van verkoop, aankoop, ruil, verhuring of overdracht van onroerende goederen, onroerende rechten of handelsfondsen.

Product: elke gestandaardiseerde cloudapplicatie die settled aanbiedt voor gebruik door Klanten onder de voorwaarden van huidig document en Specifieke Voorwaarden opgenomen in de door de Klant gekozen abonnementsformule.

Specificaties: de Beschikbaarheid, functionaliteiten, (gebruikers)eisen, en werking van het Product zoals verder verduidelijkt in de Specifieke Voorwaarden en die kunnen worden teruggevonden in de door de Klant gekozen abonnementsformule.

Locatie: het onroerend goed, onroerend landgoed dat door de Aanbieder op het Platform ter beschikking wordt gesteld aan Verzoeker.

Specifieke Voorwaarden: de specifieke bepalingen die (i) het concrete Product aangeven dat het voorwerp is van een Overeenkomst, (ii) de mate waarin gebruik van het Product wordt toegestaan, uitgedrukt in het toepasselijke Abonnementsplan dat de functionaliteiten en omvang van het gebruik regelt en het aantal Gebruikers, (iii) de prijs die overeenkomt met het gebruik van het Product beschreven in punt (i) hiervoor in de mate zoals beschreven in punt (ii), (iv) eventuele nadere specifieke afspraken tussen Partijen die worden overeengekomen op het moment van totstandkoming van de Overeenkomst of op enig later moment in overeenstemming met de bepalingen van de Overeenkomst, met betrekking tot (i), (ii) en/of (iii), eventueel afwijkend van of aanvullend op huidige Algemene voorwaarden.

Website: de website van settled die toegankelijk is via www.settledlocations.be.

Werktijden Supportteam: maandag tot en met vrijdag, van 08.00 tot 17.00 uur CET, exclusief zaterdag en zondag, met uitzondering van Belgische feestdagen, waarop de werktijden ook niet van toepassing zijn. Via hello@settled.be

ARTIKEL 3 – AANBOD EN TOTSTANDKOMING OVEREENKOMST

3.1. Aanbiedingen of prijsopgaven met betrekking tot een Product, gepubliceerd of medegedeeld door settled zijn niet-bindend en herroepelijk door settled en dienen louter te worden beschouwd als een uitnodiging tot het afnemen van een specifiek Product.

3.2. De aanbiedingen of prijsopgaven opgesteld door settled gelden – behoudens uitdrukkelijk andersluidend beding – gedurende dertig (30) dagen. settled is evenwel gerechtigd een (potentiële) Klant niet te accepteren en/of een door een Klant geplaatste bestelling(en) niet te accepteren.

3.3. Een Overeenkomst komt slechts tot stand en treedt slechts in werking indien settled een bestelling van een (potentiële) Klant heeft bevestigd door middel van de daarvoor bestemde pagina’s of velden van het Platform of anderszins schriftelijk en, cumulatief, de Klant de vereiste eerste betaling heeft verricht volgens de Specifieke Voorwaarden.

3.4. De Klant erkent bij het aangaan van een Overeenkomst dat de aard van de Overeenkomst, namelijk het verlenen van een recht van toegang aan de Klant tot een centraal gehost Product dat gelijktijdig toegankelijk is voor verschillende Klanten, met zich meebrengt dat het Product onderhevig kan zijn aan updates, upgrades of andere wijzigingen die (het gebruik) van het betreffende Product kunnen veranderen en daarom niet kan verlangen dat settled gedurende de gehele contractperiode een absoluut en ongewijzigd Product levert.

3.5. settled heeft het recht om deze Algemene Voorwaarden te wijzigen zonder voorafgaand overleg met de Klanten. settled zal de Klanten echter ten minste twee (2) maanden vóór de implementatie informeren over de geplande wijzigingen. Binnen het tijdsbestek van de eerste (1ste) maand na de mededeling van de gewijzigde Algemene Voorwaarden, heeft de Klant het recht om settled op de hoogte te stellen, hetzij door middel van de aangewezen pagina’s of velden van het Platform of anderszins schriftelijk, van zijn beslissing om de Overeenkomst te beëindigen. In een dergelijk geval is geen der Partijen jegens de ander aansprakelijk voor betaling van enige schadevergoeding of andere bedragen. Indien de Klant niet binnen een maand na ontvangst van de kennisgeving over de wijzigingen een besluit tot beëindiging indient, wordt de Klant geacht met de wijzigingen te hebben ingestemd.

ARTIKEL 4 – PRIJZEN EN BETALING

4.1. Alle door settled gepubliceerde, aangeboden of meegedeelde prijzen zijn exclusief BTW en exclusief eventuele andere belastingen, heffingen of rechten. BTW of andere belastingen, heffingen of rechten kunnen door settled aan de aangeboden of meegedeelde prijzen worden toegevoegd. Alle bestaande of toekomstige belastingen van welke aard ook en die betrekking hebben op het gebruik van een Product en/of betreffende Diensten zijn voor rekening van de Klant.

4.2. Prijzen kunnen niet worden gewijzigd tijdens de Contractduur, behalve in geval van wederzijdse toestemming tussen de Partijen, welke overeenstemming kan worden afgeleid uit de afwezigheid van protest door de Klant.

4.3. Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen, worden alle prijzen voor het gebruik van een Product en de inbegrepen gerelateerde Diensten jaarlijks of maandelijks gefactureerd zoals bepaald in de Specifieke Voorwaarden, voor het begin van de Contracttermijn, wanneer deze onmiddellijk opeisbaar zijn. In overeenstemming tussen Partijen kan de verschuldigde prijs maandelijks opeisbaar zijn, telkens voor het begin van de betrokken maand. settled kan steeds verzoeken dat gebruik gemaakt wordt van automatische incasso via credit card of SEPA domiciliëring.

4.4. Extra verzoeken, zoals extra functionaliteiten, Diensten, modules, licenties of servercapaciteit, die niet binnen de reikwijdte van de Overeenkomst vallen, kunnen door de Klant worden gedaan op basis van beschikbaarheid van deze mogelijkheid via het Platform. Licenties die in de loop van de Contractduur aan de Overeenkomst worden toegevoegd, worden pro rata aangerekend en zijn betaalbaar op dezelfde wijze als bepaald onder Artikel 4.3.

4.5. Indien enig bedrag niet betaald is op de vervaldatum, inhoudende tevens de omstandigheid – indien van toepassing - dat een automatische incasso niet kan worden uitgevoerd om een reden die niet aan settled kunnen worden toegerekend, behoudt settled zich het recht voor om zonder voorafgaande kennisgeving de toegang tot het betreffende Product te weigeren totdat volledige betaling heeft plaatsgevonden.

4.6. Bij niet tijdige betaling is settled gerechtigd tot een vertragingsrente van 10% op jaarbasis en tot een aanvullende buitengerechtelijke invorderingsvergoeding van 10% van het door de Klant verschuldigde bedrag zonder voorafgaande ingebrekestelling. Indien de Klant – na schriftelijke ingebrekestelling – nog steeds niet aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, is settled gerechtigd de verdere uitvoering van de Diensten en de toegang tot het Product geheel of gedeeltelijk op te schorten totdat de Klant volledig aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan.

ARTIKEL 5 – LICENTIE

5.1. Na volledige betaling van de toepasselijke vergoeding volgens de Specifieke Voorwaarden, verleent settled aan de Klant een niet-overdraagbaar, niet-exclusief en niet-sublicentieerbaar recht om het betrokken Product te gebruiken, zoals vermeld in de Overeenkomst. Onder de voorwaarden van deze licentie zal al het gebruik uitsluitend online en toegankelijk zijn met een persoonlijke account op het Platform, uitsluitend voor intern gebruik van de Klant en in overeenstemming met het beoogde gebruik van het betreffende Product zoals beschreven in Artikel 6.

5.2. De Klant erkent dat het Product overeenkomstig de bepalingen van Artikel 3.4 en 8.2 voortdurend door settled wordt verbeterd en gewijzigd. De Klant heeft enkel toegang - alsook een gebruiksrecht – tot de laatste versie van het Product. Elke nieuwe versie of update van het Product vervangt de originele of vorige versie, terwijl de bijgewerkte versie onderworpen is aan alle rechten en verplichtingen bepaald in de Overeenkomst zonder dat deze vervanging enige vorm van vernieuwing van de op dat moment geldende Overeenkomt met zich meebrengt. Tijdens updates kan het Product tijdelijk niet beschikbaar zijn voor de Klant.

5.3. Klant erkent dat settled zich het recht voorbehoudt om toekomstige functies en functionaliteiten te ontwikkelen waarvan het gebruik ervan door de Klant gepaard kan gaan met een bijkomende betaling. settled zal de Klant hiervan in ieder geval tijdig informeren.

ARTIKEL 6 – ALGEMENE EN SPECIFIEKE GEBRUIKSVOORWAARDEN

Algemene gebruiksvoorwaarden

6.1. De Klant zal het Product niet gebruiken in strijd met de bepalingen van deze Overeenkomst.

6.2. De Klant zal geenszins, en garandeert dat geen enkele Gebruiker die deel uitmaakt van zijn organisatie, inloggegevens van of via de Klant heeft verkregen of gebruik maakt van de infrastructuur van de Klant:

6.2.1. inhoud verwerken (i) die op enigerlei wijze frauduleus, onwettig, wreed, lasterlijk, onwettig, bedreigend of schadelijk, discriminatoir, in strijd met de openbare orde en/of goede zeden is of die op enigerlei wijze (moreel) verwerpelijk is, (ii) die niet mag worden verwerkt op grond van wettelijke bepalingen of op grond van contractuele of fiduciaire relaties, (iii) die de rechten van een derde partij schendt, met inbegrip van, maar niet beperkt tot intellectuele eigendomsrechten en het recht op bedrijfsgeheimen;

6.2.2. middelen, software of routines gebruiken of inzetten die afbreuk kunnen doen aan het Product (zoals bv. hacking, reverse engineering,, derden, toegang, veiligheid of correcte werking van het Product of die het Platform onevenredig kunnen belasten zoals onder meer de manipulatie van zoekalgoritmen;

6.2.3. het Product gebruiken voor illegale doeleinden of voor gedrag dat op enige andere wijze verwerpelijk is, noch op enige wijze die onwettig, misleidend of schadelijk is voor settled, het Product en/of derden;

6.2.4. toegang tot het Product verlenen aan personen die geen rechtmatige Gebruikers zijn.

6.3. Tijdens het gebruik van het Product zal de Klant, en garandeert de Klant dat geen enkele Gebruiker die deel uitmaakt van zijn organisatie, inloggegevens heeft verkregen van of via de Klant of gebruik maakt van de infrastructuur van de Klant:

6.3.1. de nodige voorzichtigheid aan de dag leggen bij het gebruik van het Product en de toegang tot het Platform;

6.3.2. de nodige aandacht en zorgvuldigheid te betrachten met betrekking tot mogelijke schadelijke en onrechtmatige gegevens. De Klant zal, onverminderd de mogelijkheid voor settled om een Gebruiker rechtstreeks aan te spreken op grond van buitencontractueel recht, te allen tijde contractueel verantwoordelijk zijn voor de inhoud en juistheid van de gegevens die worden ingevoerd door een Gebruiker die deel uitmaakt van de organisatie van de Klant, inloggegevens heeft verkregen van of via de Klant of gebruik maakt van infrastructuur van de Klant, ook indien de gegevens afkomstig zijn van derden. De Klant vrijwaart, onverminderd de mogelijkheid van settled om de Gebruiker rechtstreeks aan te spreken op grond van buitencontractueel recht, settled voor alle aanspraken van derden die gebaseerd zijn op de invoer van schadelijke en/of onrechtmatige (bv. frauduleuze) gegevens op het Platform;

6.3.3. het gebruik beperken tot de beoogde doeleinden bepaald in de Overeenkomst;

6.3.4. zich onthouden van handelingen die zich strekken buiten het Klantdomein;

6.3.5. de gebruikersnamen en wachtwoorden die aan de Gebruiker zijn toegewezen of door de Gebruiker zijn aangemaakt voor toegang tot het Product of het Platform te allen tijde vertrouwelijk te houden. settled kan niet aansprakelijk worden gesteld voor misbruik of verlies van gebruikersnamen en wachtwoorden door een Gebruiker.

6.4. settled behoudt zich het recht voor om de inhoud van de documenten en databestanden te controleren op onregelmatigheden door middel van steekproeven en zal onrechtmatige bestanden of omschrijvingen onmiddellijk verwijderen van het Platform.

6.5. De Klant implementeert en handhaaft de nodige beleidsregels waardoor zijn Gebruikers die misbruik van accountgegevens, ongeoorloofde toegang of gebruik opmerken of vermoeden, onmiddellijk hun wachtwoorden kunnen wijzigen en settled hiervan op de hoogte te kunnen stellen.

6.6. de Klant verbindt er zich toe geen bots, scrapers of andere geautomatiseerde middelen te gebruiken om toegang te krijgen tot of gegevens of andere inhoud te verzamelen van het Platform.

6.7. In geval van overtreding of vermoeden van overtreding van het bepaald in Artikel 6, is settled gerechtigd de registratie van één of meer Gebruikers en/of de toegang tot het Platform tijdelijk of permanent te blokkeren en/of de toegang tot het Platform tijdelijk of permanent te blokkeren en/of de aan de Klant verleende licenties op te schorten zonder dat de Klant recht heeft op enige terugbetaling of vergoeding.

Specifieke gebruiksvoorwaarden Aanbieder

6.8. Wanneer Aanbieder op het Platform van settled een boekingsverzoek ontvangt van Verzoeker en Aanbieder dit aanvaardt, erkent Aanbieder dat er tussen Aanbieder en Verzoeker rechtstreeks een gebruiksovereenkomst of overeenkomst van terbeschikkingstelling wordt gesloten waarbij settled geen partij is.

6.9. In de mate dat settled een sjabloon van gebruiksovereenkomst of overeenkomst van terbeschikkingstelling aanreikt, dan dient dit enkel als vrijblijvende aanzet in de totstandkoming van de afzonderlijke contractuele relatie tussen Aanbieder en Verzoeker overeenkomstig artikel 6.8. In geen geval kunnen de bepalingen in het sjabloon worden tegengeworpen aan settled, noch kan settled op enigerlei wijze verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud en/of bewoordingen van het sjabloon. Verzoeker en Aanbieder zijn en blijven verantwoordelijk voor het uiteindelijke contract dat tussen hen zal worden gesloten.

6.10. Aanbieder is volledig verantwoordelijk voor het vastleggen van de concrete rechten en verplichtingen tussen hem en de Verzoeker en voor het naleven van toepasselijke wetgeving in de uitvoering van de gebruiksovereenkomst of overeenkomst tot terbeschikkingstelling die hij afzonderlijk heeft gesloten met de Verzoeker.

6.11. Aanbieder erkent dat hij zijn eigendom (Locatie) aanbiedt op eigen risico en dat hij het volledige risico draagt dat voortvloeit uit het gebruik van het Platform, het aanbieden van de Locatie (verschaffen van toegang tot en gebruik van) alsook uit enige interactie met Verzoeker. In geen enkel geval kan settled hier enige verantwoordelijkheid in dragen.

6.12. Gebruik geen inhoud die beschikbaar is gesteld via het Platform tenzij dit nodig is om het gebruik van het Platform als Aanbieder mogelijk te maken.

Specifieke gebruiksvoorwaarden Verzoeker

6.13. Wanneer Verzoeker op het Platform van settled een Locatie boekt en hiervan een boekingsbevestiging ontvangt, erkent Verzoeker dat er rechtstreeks tussen Verzoeker en Aanbieder een gebruiksovereenkomst of overeenkomst van terbeschikkingstelling wordt gesloten waarbij settled geen partij is.

6.14. Verzoeker erkent dat het toegang nemen tot en in gebruik name van de geboekte Locatie risico’s met zich mee kan brengen en stemt er mee in dat hij het volledige risico draagt dat voortvloeit uit het gebruik van het Platform, het boeken van de Locatie (verschaffen van toegang tot en gebruik van) alsook uit enige interactie met de Aanbieder. In geen enkel geval kan settled hier enige verantwoordelijkheid in dragen.

6.15. Gebruik geen inhoud die beschikbaar is gesteld via het Platform tenzij dit nodig is om het gebruik van het Platform als Verzoeker mogelijk te maken.

ARTIKEL 7 - SOFTWARE EN DIENSTEN VAN DERDEN

7.1 De Klant erkent dat hij voor het gebruik van het Product, afhankelijk van het gekozen Product, geschikte hardware, netwerken, besturingssystemen, datatransmissielijnen met geschikte communicatietoepassingen en omgevingen zal voorzien in overeenstemming met de Specificaties. settled is niet verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor het al dan niet functioneren van de infrastructuur van de Klant met inbegrip van de door de Klant gebruikte software en/of software van derden.

7.2. De Klant erkent dat een Product afhankelijk kan zijn van toepassingen van derden. De Klant erkent en aanvaardt dat settled geen controle heeft over software, diensten en/of integraties van derden, ook wanneer deze werken als onderaannemer voor settled, en dat deze ten allen tijde kunnen worden opgeschort of beëindigd, om welke reden dan ook, zonder dat settled gehouden is tot vergoeding van schade aan de Klant. settled zal echter trachten zo snel als redelijkerwijs mogelijk is vooraf kennisgeving te doen.

7.3. De Klant is verantwoordelijk voor het tijdig selecteren en verkrijgen van een snelle breedband internetverbinding om de Producten te kunnen gebruiken en staat zelf in voor de kosten van deze telecommunicatiedienst.

ARTIKEL 8 – ALGEMENE VERPLICHTINGEN INZAKE PRODUCTEN EN DIENSTEN

8.1. settled voert haar Diensten, waaronder het verlenen van toegang en het recht tot gebruik van het betreffende Product en Platform, uit op basis van een inspanningsverbintenis en zal haar Diensten naar best vermogen verlenen.

8.2. settled verklaart dat het Product op professionele wijze is ontwikkeld. settled zal het Product blijven verbeteren.

8.3. settled streeft naar een Beschikbaarheid van 95% voor elk kalenderjaar, met uitzondering van onbeschikbaarheid als gevolg van Overmacht.

8.4. settled zal de Klant gelijktijdig met de ingebruikname van een gewijzigde versie van een Product informeren over de betreffende wijzigingen indien deze wijzigingen leiden tot wijzigingen in de functionaliteit.

8.5. settled garandeert niet dat een Product vrij is van ‘bugs’ of ‘fouten’, maar zal alle redelijke inspanningen leveren om mogelijke ‘bugs’ of fouten in een Product op te lossen, zonder enige garantie dat alle fouten zullen worden hersteld.

8.6. settled levert het Product op een ‘zoals het is’ (‘as is’) basis. De Klant aanvaardt de verantwoordelijkheid voor de keuze van de Productopties, het gebruik van het Product en de daarmee verkregen resultaten. settled garandeert geen geschiktheid voor een specifiek gebruik of doel. settled garandeert niet dat de functionaliteit van het Product en Platform voldoet aan prestatie-eisen en – verwachtingen van de Klant, behalve zoals gedefinieerd in de Specifieke Voorwaarden.

8.7. settled zal alle passende veiligheids-, beschermings- en onderhoudsmaatregelen nemen met betrekking tot het Product, het Platform en de gegevens opgeslagen op het Platform. settled zal alle redelijke maatregelen nemen om dataverlies en datacorruptie te voorkomen.

8.8. Het is settled toegestaan om naar eigen inzicht ‘application throttling’ (het beperken of vertragen van de functionaliteiten, prestaties of gebruik van het Product) toe te passen op het moment dat het door de Klant gegenereerde verkeer het Platform van settled zodanig overbelast dat de prestaties voor andere Klanten en Gebruikers worden aangetast of verminderd.

8.9. settled zal de gepaste maatregelen nemen in geval van storingen. Indien de tijd die nodig is om de storing op te lossen van dien aard is dat de Beschikbaarheid van het Product in het gedrang komt, zal settled zich inspannen om een tijdelijke oplossing te bieden zodat de Klant, voor zover redelijkerwijs mogelijk, gebruik kan maken van de basiskenmerken en – functies van het Product. Hierbij is settled gerechtigd om alternatieven (‘bypasses’) of beperkingen toe te passen om problemen te voorkomen. Hieronder vallen niet storingen die uitsluitend zijn veroorzaakt door ondeskundig gebruik door een Gebruiker, noch werkzaamheden die door de Klant zijn verricht met apparatuur en/of software die niet voldoen aan de Specificaties, in welk geval de gevolgen uitsluitend voor rekening en risico van de Klant zijn.

ARTIKEL 9 – VERPLICHTINGEN INZAKE GEGEVENS EN INHOUD

9.1. De Klant is de enige verantwoordelijke Partij voor de inhoud en juistheid van de gegevens die hij indient of invoert op het Platform, zelfs als die gegevens afkomstig zijn van derden. De Klant is er tevens verantwoordelijk voor dat de gegevens rechtmatig zijn en geen inbreuk maken op rechten van derden. settled is niet verplicht de juistheid, volledigheid, leesbaarheid en scankwaliteit van de gegevens en overige inhoud te controleren. settled aanvaardt geen aansprakelijkheid voor met behulp van het Product opgeslagen, verwerkte en/of uitgewisselde gegevens en/of databestanden, noch voor de gevolgen van het gebruik van door de Klant aangeleverde of ingevoerde (onjuiste of onvolledige) gegevens. De Klant vrijwaart settled voor aanspraken van derden met betrekking tot verwerkte en/of uitgewisselde documenten en/of databestanden die door de Klant met behulp van het Product of Platform zijn opgeslagen en welke verwerkte en/of uitgewisselde documenten en/of databestanden onrechtmatig zijn.

9.2. De Klant blijft eigenaar of rechthebbende van zijn gegevens die zijn opgeslagen, bewerkt, verwerkt of anderszins zijn ingevoerd in het Product of Platform.

9.3. De Klant is zelf verantwoordelijk voor een adequate naleving van de toepasselijke wettelijke bewaartermijnen met betrekking tot de gebruikte of ingevoerde gegevens.

9.4. settled zal een back-up maken van de gegevens van de Klant. Er worden ________ back-ups gemaakt die ____ dagen worden bijgehouden op de afzonderlijke back-upruimte voorzien door de hosting partner van settled.

9.5. Na beëindiging van de Overeenkomst bewaart settled de gegevens gedurende een periode van 14 dagen, gedurende welke periode settled de gegevens op verzoek van de Klant tegen een nader overeen te komen vergoeding opnieuw ter beschikking kan stellen om de gegevens op een ander opslagmedium of in een ander domein over te zetten of op te slaan. De Klant heeft in dat geval niet langer het recht om het Product of Platform van settled op andere wijze te gebruiken. Na afloop van deze periode van 14 dagen worden alle gegevens definitief gewist.

ARTIKEL 10 – BESCHERMING VAN PERSOONSGEGEVENS

10.1. Met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens verbindt elke Partij zich er in het algemeen toe om altijd te voldoen aan de toepasselijke verplichtingen onder alle Toepasselijke Wetgeving inzake gegevensbescherming.

10.2. Met betrekking tot persoonsgegevens die door de Klant in het Product of Platform worden ingevoerd of door de Klant met behulp van het Product of Platform worden verwerkt, treedt settled slecht op als verwerker in de zin van artikel 4 lid 8 AVG, in welk kader deze Algemene Voorwaarden tevens geleden als verwerkersovereenkomst tussen de Klant en settled als bedoeld in artikel 28, lid 3 AVG, tenzij Partijen afzonderlijk een verwerkersovereenkomst sluiten of hebben gesloten die in dat geval als zodanig kwalificeert. Met het oog op deze hoedanigheid als verwerker zal settled:

10.2.1. de door de Klant ter beschikking gestelde persoonsgegevens niet (doen) gebruiken op een andere wijze dan voor de uitvoering van de Overeenkomst zoals bedoeld in de huidige Algemene Voorwaarden, tenzij anders vereist door de wet.

10.2.2. rekening houdend met de stand van techniek en implementatiekosten, alsmede de mate van waarschijnlijkheid en ernst van inbreukrisico’s met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens, passende technische en organisatorische maatregelen nemen om de persoonsgegevens die in en via het Product en Platform worden verwerkt, te beveiligen en beveiligd te houden.

10.2.3. gerechtigd zijn om in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst – indien en voor zover van toepassing – voor de verwerking van persoonsgegevens derden c.q. sub-verwerkers in te schakelen. settled is verantwoordelijk voor de dor haar ingeschakelde sub-verwerkers en zal vergelijkbare voorwaarden, verplichtingen en verantwoordelijkheden opleggen als die welke op grond van deze verwerkersovereenkomst voor settled gelden.

10.2.4. assistentie verlenen bij het voldoen aan de verplichtingen van de Klant wanneer betrokkenen hun rechten met betrekking tot de verwerking van hun persoonsgegevens uitoefenen (zoals het recht op inzage en correctie, het recht om vergeten te worden en gegevensoverdracht). settled is gerechtigd redelijke kosten voor deze bijstand in rekening te brengen.

10.2.5. assistentie verlenen bij het voldoen aan de verplichtingen met betrekking tot de meldplicht van datalekken. Dit houdt in dat settled de Klant zonder onredelijke vertraging op de hoogte stelt van datalekken en tegen een billijke vergoeding helpt bij het onderzoek en de analyse.

10.3. De Klant erkent dat settled de hosting van haar Product en Platform uitbesteedt aan een professionele hostingprovider. De gegevens die opgenomen worden in het Product en/of Platform van settled worden evenwel beheerd op de eigen infrastructuur van settled.

10.4. Voor verdere modaliteiten met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens verwijst settled naar haar privacybeleid dat beschikbaar is op settledlocation.be en settledlocations.com

10.5. De Klant vrijwaart settled tegen alle aanspraken van derden in verband met de uitvoering van de Overeenkomst tussen Partijen en/of in verband met de in het Platform verwerkte persoonsgegevens, die tegen settled worden ingesteld wegens schending van de Toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming.

10.6. Met betrekking tot eventuele aansprakelijkheid van settled voor de verwerking van persoonsgegevens is tevens het bepaalde in artikel 15 van deze Algemene Voorwaarden van toepassing.

ARTIKEL 11 – DIENSTEN EN ONDERSTEUNING

11.1. Alle diensten die door settled worden uitgevoerd kwalificeren als inspanningsverbintenissen. Specifieke dienstverleningsniveaus kunnen alleen van toepassing zijn als deze dienstverleningsniveaus zijn vermeld in de Specifieke Voorwaarden of in een bijlage waarnaar wordt verwezen in de Specifieke Voorwaarden.

11.2. De Klant zal alle informatie en documenten die settled nodig acht voor de correcte uitvoering van de Diensten, tijdig en in de gewenste vorm en op gewenste wijze verstrekken.

ARTIKEL 12 – INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN

12.1. Alle Intellectuele Eigendomsrechten op het Product, het Platform of enig ander goed geleverd door settled en de bijgeleverde software, alsmede alle afgeleiden, wijzigingen, verbeteringen, updates of versies geleverd door settled of haar leveranciers, alsmede alle Intellectuele Eigendomsrechten op enig begeleidend materiaal, zoals tekeningen, teksten, documentatie, knowhow, en alle aanpassingen en wijzigingen daarvan, berusten uitsluitend bij settled respectievelijk haar leveranciers. Er worden geen rechten verleend aan de Klant of Gebruikers, met uitzondering van het recht om het Product te gebruiken zoals uiteengezet in artikel 5. Het is de Klant verboden om sublicenties of andere rechten toe te kennen aan derden in verband met het Product en/of het Platform of enig ander Intellectueel Eigendomsrecht genoemd in dit artikel. Geen van de bepalingen impliceert tot een volledige of gedeeltelijke overdracht van rechten aan een Gebruiker of Klant.

12.2. Het is niet toegestaan enige aanduiding van de Intellectuele Eigendomsrechten van settled te wijzigen, te verwijderen of onherkenbaar te maken. Evenmin is het toegestaan merken, handelsnamen, tekeningen, modellen, domeinnamen of daarmee overeenstemmende namen of tekens van settled (waar ook ter wereld) te gebruiken of te registreren.

12.3. Indien de Intellectuele Eigendomsrechten berusten bij licentiegevers van settled, zullen het licentiebeleid en de licentievoorwaarden van deze derden door de Klant moeten worden aanvaard om (alle functies) van het Product en de daarmee samenhangende Diensten te kunnen gebruiken. De Klant garandeert dat de Gebruiker dergelijke beleidslijnen en voorwaarden zal naleven.

12.4. Alle eventuele Intellectuele Eigendomsrechten met betrekking tot de gegevens en metadata die de Klant en Gebruikers via het Product en/of Platform verwerken, blijven eigendom van de Klant. settled verkrijgt een persoonlijke licentie om deze rechten te gebruiken voor zover noodzakelijk voor de uitvoering van de Overeenkomst en/of het verlenen van Diensten.

ARTIKEL 13 – GEHEIMHOUDING

13.1. settled erkent dat de informatie die door de Klant wordt overgedragen in verband met de Overeenkomst alsook de gegevens die de Klant en Gebruikers gebruiken via het Product en/of het Platform vertrouwelijke informatie kunnen bevatten en settled zal daarom de gepaste geheimhouding in acht nemen ten aanzien van dergelijke informatie. Geheimhouding is niet vereist met betrekking tot: (i) informatie die algemeen bekend is of wordt zonder bekendmaking door settled; (ii) informatie die reeds bekend was bij settled voorafgaand aan de bekendmaking ervan; (iii) of informatie die onafhankelijk werd ontwikkeld door settled.

13.2. settled zal geen informatie openbaar maken die onderworpen is aan de geheimhoudingsplicht zoals genoemd in artikel 13.1, behalve wanneer zij gedwongen wordt deze te openbaren als gevolg van wettelijke vereisten of op grond van gerechtelijk bevel. In dergelijke gevallen zal settled de Klant vooraf op de hoogte stellen, die op eerste verzoek van settled volledige bijstand zal verlenen.

13.3. De Klant zal geen informatie met betrekking tot settled, het Product en/of het Platform, verkregen in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst, openbaar maken, noch gebruiken voor enig ander doel dan de correcte uitvoering van de Overeenkomst en de overeengekomen doeleinden.

ARTIKEL 14 – settled’S HOEDANIGHEID EN ROL

14.1. De Klant erkent dat settled met het aanbieden van haar Product en Platform louter fungeert als aanbieder van een communicatiemedium en dat settled niet optreedt als tussenpersoon in de totstandkoming van enig specifiek contract tussen Aanbieder en Verzoeker.

14.2. De Klant erkent dat het Platform van settled in geen enkel geval kwalificeert als een medium voor het afsluiten van overeenkomsten van verkoop, aankoop, ruil, verhuring of overdracht van onroerende goederen, onroerende rechten of handelsfondsen. De Klant erkent dan ook dat de Diensten van settled volledig vallen buiten het toepassingsgebied van de Wet van 11 februari 2013 houdende organisatie van het beroep van vastgoedmakelaar.

14.3. settled heeft geen enkele controle over het gedrag van haar Klanten op het Platform dan wel daarbuiten. Hoewel settled zich naar best vermogen zal inzetten om Klanten een optimale gebruikservaring van het Product en Platform te bezorgen, heeft settled het recht maar geen enkele verplichting om het gebruik van het Platform te controleren en informatie die door de Klanten worden ingebracht op het Platform te verifiëren.

ARTIKEL 15 – AANSPRAKELIJKHEID

15.1. De Klant aanvaardt volledige en onvoorwaardelijke aansprakelijkheid voor de handelingen die via het Product of op het Platform worden uitgevoerd. De Klant is aansprakelijk voor de vertrouwelijkheid van zijn accounts, gebruikersnamen en wachtwoorden, voor toegang tot zijn computersysteem en voor handelingen en nalatigheid van een partij die gebruik maakt van het account van de Klant op het Product en/of het Platform.

15.2. De Klant vrijwaart settled tegen en in verband met alle vorderingen, schade, verlies, kosten, uitgaven, verplichtingen, aansprakelijkheden en gerechtelijke procedures, met inbegrip van maar niet beperkt tot intresten en boetes, redelijke advocatenhonoraria en kosten en alle bedragen die worden betaald met het oog op de schikking van een eis, vordering of gerechtelijke procedure die voortvloeien uit of het gevolg zijn van: (i) niet-naleving of schending van enige verplichting die in de Overeenkomst is vastgelegd; en (ii) vorderingen van welke aard dan ook door een derde partij die welke schade dan ook lijdt en die het directe gevolg is van de activiteiten van de Klant met betrekking tot een schending van het gebruik van het Product of Platform door de Klant.

15.3. Behoudens in geval van opzet of grove schuld is settled slechts aansprakelijk voor schade als omschreven in de volgende leden van deze clausule:

15.3.1. Iedere aansprakelijkheid van settled daaronder uitdrukkelijk begrepen een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst of een onrechtmatige daad van settled, is beperkt tot het bedrag dat de Klant aan settled verschuldigd is over de Contractduur van twaalf (12) maanden waarin de schadeveroorzakende gebeurtenis zich heeft voorgedaan.

15.3.2. settled is niet aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gederfde winst, gemiste besparingen, schade als gevolg van aanspraken van de Klant, corruptie/beschadiging of verlies van data, schade verband houdende met het gebruik van door de Klant aan settled voorgeschreven materialen of software van derden, schade verband houdende met de door de Klant ingeschakelde of voorgeschreven toeleveranciers, reputatieschade of andere indirecte schade of gevolgschade, ongeacht de aard van de actie (wanprestatie, onrechtmatige daad) en ongeacht of settled op de hoogte is gesteld van de kans op het ontstaan van die schade.

15.3.3. settled is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook geleden door de Klant in verband met de tijdelijke onbeschikbaarheid, tijdelijke onjuiste of tijdelijke onvolledige beschikbaarheid van het Product of het Platform.

15.3.4. settled is niet aansprakelijk voor links of diensten van websites van derden die beschikbaar zijn via het Product of het Platform of enige andere verbinding of interactie met materialen of functionaliteiten van derden.

15.4. De Klant vrijwaart settled voor aanspraken of vorderingen van derden die voortvloeien uit of verband houden met de Overeenkomst, tenzij de Klant deze aanspraken jegens settled geldend zou kunnen maken met inachtneming van het bepaalde in dit artikel indien de Klant zelf schade zou hebben geleden.

15.5. De Klant verbindt er zich toe elke vordering die hij heeft of meent te hebben uit hoofde, rechtstreeks of onrechtstreeks, van de totstandkoming of het uitvoeren van enige Overeenkomst, uitsluitend te laten gelden ten aanzien van settled, met uitsluiting van de mogelijkheid om enige vordering in te stellen jegens de aandeelhouders, directeurs, managers, werknemers, medewerkers, bestuursleden, agenten, partners, leveranciers van settled of met settled verbonden ondernemingen, dit ongeacht de juridische grondslag van dergelijke vordering tegen een andere persoon dan settled, behoudens indien de afstand van dergelijke vordering tegen een dergelijke andere strijdig zou zijn met enige regel van openbare orde of dwingend recht.

ARTIKEL 16 – DUUR EN BEËINDIGING

16.1. De Overeenkomst vangt aan op de Inwerkingtreding en wordt aangegaan voor de bepaalde of onbepaalde duur zoals gespecificeerd in de Specifieke Voorwaarden.

16.2. Een Overeenkomst wordt na afloop van de bepaalde Contractduur niet stilzwijgend verlengd. In geval van voortzetting van de samenwerking na afloop van de Contractduur leidt dit tot schuldvernieuwing in welk geval op de nieuwe Overeenkomst de op dat moment bestaande Algemene Vooraarden van toepassing zijn en de nieuwe Overeenkomst wordt gesloten tegen de op dat moment door settled aangeboden, gepubliceerde of anderszins gecommuniceerde prijzen.

16.3. Indien een Partij zich bewust wordt van een handeling of nalatigheid van de andere Partij die een schending van de Overeenkomst vormt, die direct of indirect een derde partij zou kunnen benadelen, of die op enigerlei wijze verwerpelijk zou kunnen zijn, zal deze Partij de andere Partij zo snel mogelijk en in ieder geval binnen de veertien (14) dagen op de hoogte stellen met het doel de schending of benadeling binnen veertien (14) dagen ongedaan te maken.

16.4. Indien de andere partij de schending en/of het nadeel niet binnen de gestelde termijn herstelt, heeft de kennisgevende partij het recht om de Overeenkomst onmiddellijk te beëindigen, zonder voorafgaande kennisgeving en zonder gerechtelijke tussenkomst.

16.5. Naast het recht van settled onder deze Overeenkomst en het toepasselijk recht om de Overeenkomst te beëindigen, heeft settled ook het recht om, geheel of gedeeltelijk, het verlenen van Diensten en het gebruik van het Product en/of het Platform op te schorten met onmiddellijke ingang en zonder enige verplichting tot schadevergoeding, indien:

Indien settled overgaat tot opschorting van het gebruik van het Product en/of het Platform, laat dit de mogelijkheid van settled onverlet om in een later stadium over te gaan tot ontbinding van de Overeenkomst.

ARTIKEL 17 – OVERMACHT

Geen van de partijen zal in gebreke of anderszins aansprakelijk zijn voor enige vertraging of tekortkoming in de uitvoering van de Overeenkomst indien een dergelijke vertraging of tekortkoming het gevolg is van een geval van Overmacht.

ARTIKEL 18 – OVERDRACHT EN ONDERAANNEMING

18.1. De Klant is niet gerechtigd de rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst over te dragen aan een derde zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van settled.

18.2. settled is gerechtigd om in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst gebruik te maken van diensten van derden, in welk geval settled met die derde een overeenkomst zal laten sluiten waarin de bepalingen van deze Overeenkomst met de Klant tot uitdrukking komen. Dit laat de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid van settled voor de nakoming van haar verplichtingen uit de Overeenkomst onverlet.

ARTIKEL 19 – ALGEMENE BEPALINGEN

19.1. Indien een of meer bepalingen van deze Algemene Voorwaarden of, meer in het algemeen, van de Overeenkomst nietig of onuitvoerbaar worden verklaard, zullen de Partijen deze bepaling(en) vervangen door een geldige en uitvoerbare bepaling die, voor zover mogelijk, het economische, commerciële of andere beoogde doel van de voornoemde nietige of onuitvoerbare bepaling zal bereiken. De overige bepalingen blijven van kracht.

19.2. Het enkele feit dat een partij niet aandringt op strikte naleving van een bepaling van deze Algemene Voorwaarden of, meer in het algemeen, van de Overeenkomst of deze niet afdwingt, kan niet worden geïnterpreteerd als een afstand doen van de rechten van die partij tenzij dit schriftelijk wordt bevestigd.

19.3. De rechten en rechtsmiddelen die onder de Overeenkomst aan de Partijen worden toegekend zijn aanvullend en beperken op geen enkele wijze andere rechten of rechtsmiddelen die wettelijk aan de Partijen worden toegekend, behalve in het geval dat dergelijke wettelijk toegekende rechten in strijd zouden zijn met een bepaling in deze Algemene Voorwaarden of, meer in het algemeen, van de Overeenkomst. Al deze rechten en rechtsmiddelen zijn cumulatief en kunnen afzonderlijk of samen worden uitgeoefend.

19.4. Verplichtingen die naar hun aard bedoeld zijn om ook na beëindiging van een Overeenkomst van kracht te blijven, blijven ook na beëindiging van die Overeenkomst bestaan, met inbegrip van maar niet beperkt tot verplichtingen met betrekking tot geheimhouding, aansprakelijkheid en Intellectuele Eigendomsrechten.

19.5. Alle correspondentie tussen settled en de Klant gebeurt schriftelijk en – al naar gelang het geval - in het Nederlands, Frans of Engels en wordt geacht te zijn verzonden naar de andere Partij indien deze is verzonden naar de contactgegevens vermeld bij de aanmelding (‘onboarding’) en identificatie pagina op het Platform.

ARTIKEL 20 – TOEPASSELIJK RECHT EN BEVOEGDE RECHTBANK

20.1. De Overeenkomst is onderworpen aan en wordt geïnterpreteerd in overeenstemming met Belgisch recht.

20.2. Alle betwistingen uit hoofde van de Overeenkomst worden bij uitsluiting beslecht door de Ondernemingsrechtbank Antwerpen, afdeling Antwerpen.